Să scăpăm de garajele comuniste

șir de garaje comuniste

Proiect de parking pe structuri metalice

Mai ieftin, mai estetic, mai eficient! Mai multe locuri de parcare pentru clujeni!​

Emil Boc ne minte de ani de zile că va dărâma garajele inestetice din cartiere, legale sau ilegale.

Omul asta minte aşa cum respiră: în iulie 2014, se zborşea într-un interviu dat unui ziar local că va demola garajele începând cu 2015. La începutul lui 2015, în stilul său caracteristic, de primar fără cojones, Emil Boc o dădea la întors: să mai aşteptăm, că există probleme juridice, că o să avem probleme cu cetăţenii...

Eu nu mă tem să o spun: dacă voi ajunge primar voi demola garajele comuniste, făcute din te miri ce, care sunt folosite în proporţie de 80 la sută pentru depozitarea murăturilor, cauciucurilor, sculelor etc. Şi nu, nu vin numai cu demolatul, vin şi cu o soluţie extraordinară la schimb, o soluţie de parking pe structura metalică ce are avantajul costului scăzut, avantajul modularităţii ce permite să fie folosit pe orice petec de pământ, avantajul refolosirii (se desface în bucăţi şi se refoloseşte în altă parte), avantajul estetic (designul nu mai este comunist, nu mai dă impresia de betoane).

Poate că măsura demolării garajelor îmi va aduce înjurături de la proprietarii acestor coteţe inestetice, ce ocupă spaţiul public, spaţiul verde. Prefer însă să fiu sincer şi să spun că se impune să depăşim această etapă primitivă şi să ne modernizăm. Nu vreau să am un discurs laş, "pe după casa nănaşului", cum are Emil Boc, cel care promite orice numai ca să fie ales.

Mergeţi într-o seară pe strada Mehedinţi. Trotuare, spaţii verzi, ochiuri de pământ, toate sunt ocupate de maşini. Oamenii stau la pândă la geamuri şi te înjură dacă parchezi pe locul "lor", adeseori un metru jumate de pământ aflat lângă o tufă de tuia. Se pun canistre de apă pe locurile de parcare cu însemne "NU PARCAŢI! Vă sparg roţile!", parcă suntem în Evul Mediu.

Mergeţi într-o seară pe strada Tăşnad, în zona "la garaje". E un spectacol adevărat: vecinii se întâlnesc între ei, unii îşi rearanjează acareturile din garaj, alţii îşi pregătesc butoaiele pentru vişinată şi sirop de căpşuni, e ca o tarabă de Oser cu uşi deschise, mai scoate unul o palincă, altul stă în fund pe un lădoi şi bea o bere.

Context:
clujenii își dau în cap pentru un loc de parcare

Ilustrație cu mașini parcate pe carosabil si trotuar

Sunt peste 700 de garaje ilegale în acest oraş.

Peste 5.000 de locuri de parcare pe care sunt amenajate garaje.

Şi încă 6.000 de garaje amenajate pe cheltuiala proprie, cu autorizaţie de construire, făcute de fiecare cum a vrut "muşchiul" lui: din tablă, acoperite cu plăci de azbest, vopsite cu alb, negru, vişiniu, în fine, un haos.

Ilustratie cu un semn de parcare tăiat de un X

Emil Boc NU a fost în stare în acest mandat să inaugureze MĂCAR UN PARKING în cartierele Clujului.

A inaugurat parkingul de la Polivalentă, care era parte din proiect şi care stă şi azi nefolosit, fiindcă Emil Boc nu e în stare să îşi coordoneze forţele de Poliţie Locală pentru disciplinarea clujenilor care parchează haotic în Parcul Central şi în împrejurimi.

Emil Boc îşi va termina mandatul de primar, să sperăm ultimul, fără a inaugura alt parking în cartiere, deşi Cluj-Napoca este un oraş foarte bogat, avem unul dintre cele mai mari bugete din ţară!

Imagine cu garaje vechi în spatele unor blocuri

De ce trebuie demolate garajele vechi?

Fiindcă aceste garaje sunt ca un ghimpe în coasta cartierelor clujene, şi aşa urâţite de comunism. În plus, garajele ocupă cu o treime mai mult loc decât un loc de parcare deschis.

Pentru că avem nevoie de soluţii concrete şi ingenioase pentru a folosi terenurile cu amprentă mică pentru a construi unităţi de parcări de până în 100 de locuri, dar în mai multe zone din cartiere. Pentru că alţii au reuşit: în Alba-Iulia s-au demolat garaje şi nu a murit nimeni. Proprietarii de garaje nu sunt duşmanii comunităţii, trebuie recompensaţi pentru asta, dar nici nu trebuie ca proprietarii de garaje să pună căpăstru administraţiei locale.

Am o soluţie ingenioasă şi ieftină, ce se bazează pe structuri metalice. E mai ieftină, e mai uşor de implementat şi construit, poate fi oricând demontată şi refolosită dacă Primăria doreşte să facă altceva pe acel teren, de exemplu, locuinţe.

Vă propun pentru Cluj-Napoca o dezbatere despre un proiect de parkinguri pe structuri metalice. Se poate face chiar mâine, numai voinţă să existe. Din păcate, Emil Boc ne-a demonstrat că e bun numai la declaraţii pompoase, plăcute auzului, care îi amorţesc pe cetăţeni. Să ne trezim. Şi să privim viitorul pentru parkingurile Clujului, viitor care este deja prezent pentru marile oraşe ale Europei.

Dar, vorba aia, mai bine mai târziu decât niciodată.

Rapid, uşor, profitabil. Parcări la tot cartieru'.

Problemele legate de locurile de parcare din cartiere au nevoie de soluţii rapide, nu de poveşti. Cu toţii ştim cât de presantă e problema locurilor de parcare, cu toţii ştim că zonele ocupate de garaje sau terenurile virane, prezente în fiecare cartier pe care cresc buruienile ar putea fi oricând locuri perfecte pentru amplasarea unor parcări. Totul este rezolvabil rapid şi eficient cu soluţia propusă de mine, de construire de Parkinguri Pe Structuri Metalice.

Conceptul propus de mine este cea mai bună soluţie pentru rezolvarea problemelor legate de spaţii de parcare pe termen scurt şi mediu, dar poate fi folosit de asemenea şi pentru perioade lungi de timp.

Dacă terenul este pus la dispoziţie doar pentru o perioada limitată de timp sau dacă terenul se doreşte a fi folosit pentru alte investiţii în viitor, atunci soluţia mea este cea mai practică: demontăm totul într-o clipită şi refolosim structura în altă parte.

Aşa-i că arată bine?

Imagine cu o parcare pe structură metalică

Inovaţie transformată în calitate

Vă propun un proiect revoluţionar din punct de vedere tehnic: un parking realizat în întregime din oţel galvanizat, complet demontabil, în vederea unei noi întrebuinţări. Bazat pe un sistem de construcţie modular, se poate extinde în orice direcţie. Nu are limită de mobilitate, poate fi refolosit în mod flexibil.

Sistemul de parking propus de mine poate fi construit în doar câteva săptămâni

Diagrama pentru primul fel in care se aduce plusvaloare: Cea mai scurtă durată de execuție Diagrama pentru al doilea fel in care se aduce plusvaloare: Posibilitatea de refolosire a structurii

7 avantaje INCONTESTABILE ale soluţiei propuse de mine:

  1. Datorită faptului că structura este complet demontabilă, reutilizarea terenului de amplasament pentru alte investiţii viitoare rămâne o opţiune deschisă.

  2. Durata scurtă de execuţie a construcţiei.

  3. Structura este rezistentă la intemperii.

  4. Construcţia este complet demontabilă, putând fi reutilizată în altă locaţie în totalitate.

  5. Conceptul are la baza o modularitate tridimensională a structurii.

  6. Costurile de întreţinere sunt minime.

  7. Din cauza greutăţii scăzute a structurii, este de neegalat atunci când se doreşte supraetajarea clădirilor existente.