Cluj Speed Racing
Proiect pentru tinerii iubitori de motociclism şi automobilism.
E IEFTIN şi uşor de făcut! Clujul poate face milioane cu ideea asta!
Clujul trebuie să devină un adevărat magnet pentru întreaga Transilvanie din toate punctele de vedere. Acum e doar magnetul studenţilor, foarte puţin al turiştilor. Avem sub 100.000 de turişti pe an, ceea ce e jenant.
Am făcut un calcul - pedeliştii au avut în mânuţă din 2004 până în 2015 fie sub palmele lui Boc, fie ale prietenului său Sorin Apostu, circa 2,5 miliarde de euro.
Enorm. O grămadă de bani. Bugetul oraşului.
Şi ce au făcut cu ei? Cu banii ăştia se puteau construi o grămadă de proiecte faine. Aşa, zero strategie pe turism din partea lui Boc şi Apostu, zero rezultate.
Trebuie să structurăm această viziune de la zero. Să gândim programe coerente, să nu ne mai bazăm pur şi simplu pe faptul că suntem inima Transilvaniei şi ga
De la programe de comunicare turistice dedicate judeţelor adiacente Clujului până la programe prin care să aducem resurse umane proaspete din Arad, Bihor, Satu Mare, Alba, Mureş etc., scoţând în evidenţă faptul că Clujul este cel mai puternic, că are oportunităţile de angajare cele mai bune şi salariile cele mai bune.
Dezvoltarea oraşelor e o luptă economică pe bune, dură şi rece, nu una pe poveşti cu peşti. O luptă pe care noi trebuie să o ducem cu atenţie şi cu pragmatism.
Vă propun astăzi un proiect prin care Primăria Cluj-Napoca şi oraşul nostru pot "lovi" mai mulţi iepuri deodată. Un proiect cu impact social deosebit care este, în acelaşi timp, şi un business foarte bun, dar care şi adaugă o componentă modernă planului turistic al Clujului.
Acesta este un nou proiect de candidat la Primărie pe care îl supun atenţiei dumneavoastră.
Este vorba de un circuit de speed racing dedicat iubitorilor de automobilism şi motociclism viteză. Din Cluj-Napoca, dar şi din întreg Ardealul.
Un proiect ieftin şi eficace dedicat amatorilor care doresc să îşi îmbunătăţească aptitudinile de pilotaj, care caută să îşi petreacă timpul într-un spaţiu de agrement sigur şi dedicat.
Nu e un proiect cu pretenţii care să îşi dorească să fie omologabil, asta ar costa prea mult. Dar este perfect pentru nevoile de astăzi ale tinerilor clujeni.
Mai bine să se antreneze în circuit, decât să moară pe şosea.
Avem nevoie de acest proiect în special pentru tinerii noştri clujeni. Sunt foarte mulţi iubitori de automobile şi fani ai tuningului care nu au unde să se exprime şi îşi turează motoarele prin parcări, fiindcă nu au asemenea circuite. Iar apoi se dau cocoşi pe autostradă mergând cu 250 de km la oră nefiind siguri pe ei şi făcând accidente.
Ceilalţi tineri clujeni, iubitori de motociclete şi de viteză, “se dau” pe străzile Clujului devenind material perfect pentru prelevarea de organe, căci mor pe capete.
Acest circuit pe care l-am botezat Cluj Speed Racing este soluţia perfectă pentru ca aceşti tineri să deprindă tainele şi secretele condusului într-un regim de competiţie, rămânând amatori, dar devenind mai buni. Vor rula în siguranţă şi îşi vor “descărca hormonii” într-un cadru organizat.
Superb. Provocator. Ieftin. Uşor de făcut.
Cluj Speed Racing este un proiect gândit de mine împreună cu o casă mare de arhitectură din Cluj-Napoca. Mi-am făcut treaba temeinic înainte de a îndrăzni să vă propun acest proiect. I-am rugat pe prietenii mei să mă ajute să creez o bază de discuţii solidă despre necesitatea unei asemenea investiţii care este, în esenţă, foarte puţin costisitoare în comparaţie cu prejudecata generală şi care, iar asta e punctul forte, poate aduce bani frumoşi în viitor nu numai de la iubitorii de maşini şi motociclete din Cluj, ci de la amatorii acestui sport din întreaga Transilvanie.
Am fi singurul oraş din Ardeal care ar avea o asemenea investiţie, de asemenea calibru.
Proiectul pe care vi-l propun este desenat şi cu ajutorul unor "consultanţi”, doi piloţi din campionatul de raliuri al României care m-au ajutat să propun o pistă de nivel mediu accesibilă tuturor şoferilor. Aşa cum puteţi observa din desenul alăturat, circuitul permite şi atingerea unor viteze de peste 250 de km pe linia dreaptă pe care o propun, dar şi desăvârşirea aptitudinilor de şofat.
Un proiect ce va produce bani din prima zi
Propunerea mea de cetăţean este ca Primăria să aloce bani pentru acest proiect şi să îl dezvolte în afara municipiului (pentru a nu deranja pe nimeni) şi alegerea unei zone sărace ca dezvoltare din judeţ pentru a amplifica prin taxe şi impozitele generate îmbogăţirea ei. În asemenea locuri, terenul este foarte ieftin.
În proiectul pe care l-am făcut cu casa de arhitectură, am imaginat facilităţi corecte pentru asemenea investiţie. Standuri tehnice pentru prepararea maşinilor şi service, tribună pentru spectatori, punct medical, parcări, un mic bistro precum şi un parc de maşini de închiriat.
În viziunea mea, şi cei care nu au maşini tari sau special pregătite, dar îşi doresc să încerce adrenalină unui asemenea circuit, să poată veni şi să folosească cu chirie un Porsche mai vechi sau un Audi second hand preparat special pentru curse.
Acest proiect va începe să producă bani din prima zi şi va fi un punct de atracţie extraordinar pentru acest segment de clujeni şi ardeleni iubitori ai acestui sport care cunoaşte o dezvoltare nebună. Nu îl vom omologa, nu avem pretenţii de profesionism, şi costă oricum prea mult acest lucru, dar sentimentul pe pistă va fi unul profesionist.
Fiecare doritor va plăti un abonament pentru un anumit număr de ture şi va putea fi cronometrat cu mijloace de măsurare profesionale.
Nu vor fi permise cursele în 2 sau 4 pe întregul circuit pentru a evita orice posibile accidente.
Vor fi permise doar "liniuţele" pe segmentul de 700 de metri special dedicat acestui tip de concurs. Circuitul Cluj Speed Racing este versatil şi este perfect şi pentru motociclişti. Ei pot deprinde şi îmbunătăţi calităţile de speed management prin antrenamentul pe acest circuit.
Avem şi o componentă de karting pentru copii şi tineri, care va constitui şi ea o sursă de profit importantă.
De fapt, Cluj Speed Racing este un proiect care nu e meteo depedent. Poate funcţiona pe soare, ploaie, frig, zăpadă, fiindcă toate condiţiile meteo sunt provocări imense pe acest circuit. Chiar şi noaptea.
Vrei să te dai, plăteşti! Nu vor fi sume exorbitante, dar nu va fi gratuit.
Dacă ai avut bani să îţi iei un Lambo sau un Ferrari, dacă ţi-ai tunat chiar şi Loganul, este loc pentru toţi pe această pistă.
Cât costă?
Aţi putea spune că o asemenea investiţie e mare, eu vă spun că vă înşelaţi. Vă dau doar un exemplu care demonstrează cât de ieftină e această idee.
Am cerut preţuri pentru construcţia unei piste de alergare (structură şi asfalt) de la trei constructori din Cluj-Napoca.
Niciuna dintre ofertele primite nu a depăşit ca preţ 700.000 de euro. Atât. 700.000 de euro să faci o pistă de 3 kilometri cu structură şi asfalt.
Mult mai puţin decât a cheltuit Emil Boc în ultimii 3 ani pe panseluţe, arbuşti şi gard viu (adică un milion de euro).
Restul facilităţilor sunt floare la ureche. După calculele noastre, investiţia totală s-ar cifra la maximum 2,5 milioane de euro.
Şi Clujul ar câştiga din prima zi. Bani, turism, reputaţie, respect din partea tinerilor.